نسل60

فقط برای خدا.....

نسل60

فقط برای خدا.....

شب دهم و یازدهم

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۱۵ ب.ظ

برای این دوشب


مغزم نمیکشد که بنویسد


اصلا در ذهنم این دو شب نمیگنجد


فقط دلم مینویسد


مانده زینب(س) تنها واویلا.............

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۴
ابوذر...

نظرات  (۱۰)

یا حسیــــــــــــــــــــن علیه السلام
و شاید این روزها بیشتر باید گفت یا زینب کبری سلام الله علیها

دلم مینویسد

بی تو زینب مانده تنها.........

۲۵ آبان ۹۲ ، ۰۳:۰۳ طلبه امروزی

سلام

سالهاست که آدمیان بر سر حقوق زن و مرد دعوا دارند . به راستی آیا حقوق زن کمتر از حقوق مرد و فضیلت زن پایین تر از فضیلت مرد است؟

برای جواب این سوال با مطلب "تساوی زن و مرد" بروز هستم . در این مقاله به صورت مفصل و استدلالی اثبات کردم که زن و مرد در تمامی حقوق ... . قطعاً خواندن این مقاله برای کسانی که خواهان رفع تبعیض حقوق زنان هستند خالی از لطف نیست . خواهشاً نظر خود را درباره این مطلب بیان یا اگر انتقادی دارید برای ما بفرستید .

حضرت علامه طباطبایی این مخمس را، که تضمین غزلی از حافظ است، در سال ۱۳۲۸-۱۳۲۷ شمسی سرودند و همراه نامه ای به برادر خود، آیت الله الهی، ارسال داشتند و در پایان سروده نوشتند: (انتظار می رود این اشعار را در مجالس خودتان بخوانید

گفت آن شاه شهیدان که بلا شد سویم / با همین قافله ام راه فنا می پویم
دست همت ز سراب دو جهان می شویم / شور یعقوب کنان یوسف خود می جویم

که کمان شد ز غمش قامت چون شمشادم

گفت هر چند عطش کنده بن و بنیادم / زیر شمشیرم و در دام بلا افتادم

هدف تیرم و چون فاخته پر بگشادم / فاش می گویم و از گفته ی خود دلشادم:
بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم

من به میدان بلا روز ازل بودم طاق / کشته یارم و با هستی او بسته وثاق
من دل رفته کجایم و کجا دشت عراق! / طایر گلشن قدسم، چه دهم شرح فراق
که در این دامگه حادثه چون افتادم

لوحه سینه من گر شکند سُم ستور / ور سرم سیر کند شهر به شهر از ره دور
باک نبود که مرا نیست به جز شوق حضور/ سایه طوبی و غلمان و قصور و قد حور
به هوای سر کوی تو برفت از یادم

تا در این بزم بتابید مه طلعت یار / من خورم خون دل و یار کند تیر نثار
پرده بدریده و سرگرم به دیدار نگار / نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار
چه کنم؟ حرف دگر یاد نداد استادم

تشنه وصل وی ام آتش دل کارم ساخت / شربت مرگ همی خواهم و جانم بگداخت

از چه از کوی توام دست قضا دور انداخت / کوکب بخت مرا هیچ منجم نشناخت

 یارب از مادر گیتی به چه طالع زادم؟ 
سلام بسیار زیبا بود 
 با مطالب جدید در بی پلاک منتظر حضورتان هستیم.
۲۶ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۱ فدایی زینب...
زینب و یه مشت .....................

با سلام وعرض تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان

در خدمتم با مطلب

راه های جلوگیری از تسلط شیطان بر انسان از دیدگاه مقام معظم رهبری

۲۶ آبان ۹۲ ، ۲۱:۳۲ حسین رضائی فرد
وای از اسیری . . . 
۲۷ آبان ۹۲ ، ۲۰:۲۴ محمد علیزاده
یا زینب(س)
۲۷ آبان ۹۲ ، ۲۳:۰۸ شیـــــــوانا

برایشان

افسانه شده بود

دختر علی...

تا او را

از نزدیک

زیارت کنند

کاری کردند

با علی اکبر

تا ظهور کند

زینب کبری....


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی